Vardagen och dess bekymmer


Okej, vart tar tiden vägen? For real?
Hade för mig att det var i förrgår som jag senast bloggade men jag insåg ganska snabbt att det var en hel vecka sedan. Ja, jag gjorde det igen. Försummade bloggen och dess två (!?) läsare.
Förlåt.

Veckan har varit lugn. Skolgång och läxläsning... Förberedelser inför sista veckan.
Om en vecka börjar alla Finals. Jisses. 15 utav terminens 17 veckor har gått. Vart tog tiden vägen?
Tyckte nyss att det var Spring Break...

I torsdags kom Michaela hit och tillsammans med en tjej som heter Monia åkte vi fem till The Grove uppe i Hollywood och käkade på Cheesecake Factory och gick på bio. Riktig tjejkväll blev det och fantastiskt mysigt var det.

I fredags åkte jag, på min annars lediga dag, till skolan för att möta upp gruppen och jobba på vårt arbete i Speech. Tyvärr så har amerikanare noll ansvarskänsla vilket resulterade i att det var jag och en annan tjej som satt och filade på presentation i nästan sju timmar. Suck!
Jag ramlade in i lägenheten strax efter halv åtta på kvällen och gosade ner mig i soffan.

Igår morse sken solen och efter Skypeträff med mamma och pappa och efter att Heddy så efterlängtat ramlat in i lägenheten igen så gick vi tillsammans ner till stranden och det blev några timmar i solen. Sen var det bara att gå hem, duscha och fixa till sig inför Fubbes födelsedagsfirande på rockstället Rainbow uppe på Sunset Blvd.
Fantastiskt trevlig kväll. Äntligen lite rock i tillvaron igen.
Micke skjutsade oss hem och jag och Heddy ramlade ner i sängen strax efter halv tre, smått lulliga, nöjda och belåtna.

Vaknade imorse till strålande solsken och återigen blev det några timmar nere på stranden.
Måste jobba på brännan, måste jobba på brännan.
Eftermiddagen har sedan spenderats framför datorskärmen. Sitter och skriver på ett arbete som ska vara klart om några dagar medan söta dofter sprider sig in i lägenheten från grannens balkong (hmm). Heddy ska iväg på "date" och jag ska gosa ner mig framför något bra program på tv3Play tror jag bestämt.

Imorgon är vi lediga. Det är Memorial Day och skolan har stängt. Gruppen har bestämt träff klockan 12 och det ska bli spännande att se hur många som behagar dyka upp. På kvällen sedan blir det förhoppningsvis middag tillsammans med en bekant från lilla hemstaden som just nu reser runt i staterna.

"Framgång är inget du jagar efter. Det är något du attraherar med den person du blir"
Love

 

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0