Tiden går...


... och jag är fortfarande lika kass på att blogga...

En vecka har gått, nästan 9 dagar och vad ska man säga?
Dagarna har spenderat framför datorn, mer eller mindre. 

Under i princip hela lördagen och söndagen förra veckan satt jag med mitt manus. 20 sidor skulle jag klämma ur mig och av någon anledning kändes det som att jag bara stod och trampade. Efter en promenad på lördagseftermiddagen (som resulterade i två par skor yeay) så lossnade det lite och på måndagsmorgonen så insåg jag att jag faktiskt fixa't ändå. 20 sidor och jag var nöjd.

I tisdags var det så dags att läsa upp manuset inför klassen och förutom några små formatting fel så fick jag riktigt bra feedback från både läraren och klassen. Så nu har jag gjort mitt i den kursen - resterande tid kommer att spenderas med att lyssna på klasskamraternas manus. Och att skriva klart min Journal. Men det är lugnt ändå. I tisdagskväll kom Heddy tillbaks från San Fran, superkul att se henne igen. Hon ramlade in i lägenheten vid strax efter 21 och det blev några timmars skitsnack innan jag var tvungen att gå och lägga mig. 

Onsdagen var som vanligt min längsta dag i skolan och när jag kom hem hade kocken Heddy röjt i köket och det bjöds på spaghetti och köttfärssås. Mums! Torsdagen såg likadan ut - minus middagen eftersom Heddy åkt iväg för att käka persisk middag med några vänner. Så det blev en lugn kväll framför datorn och tidig sänggång. 

I fredags var vi i alla fall uppe med tuppen. Hämtade hyrbilen på Enterprise, plockade upp ett stycke Rozalin och begav oss söderut mot: DISNEYLAND!
Äntligen! Vilken underbar dag! Har väntat 25 år på att dagen skulle komma och så äntligen var den här! Det blev 12 timmars åkande, skrattande, ätande och svettandes. Fantastiskt mysig dag tillsammans med tjejerna och det var två lyckliga töser som ramlade in i lägenheten och ner i sängen strax efter 00.

Igår hasade vi oss upp ur sängen strax innan 9 och körde iväg för att lämna tillbaks bilen - som blev billigare än väntat, alltid trevligt!
Efter inhandlad kaffe på Starbucks och ett samtal från mamma gick vi ner till stranden och göttade oss i några timmar. Vid strax efter 13 gick vi hem igen, brunbrända och fina och Heddy satte igång med packandet. Micke kom och hämtade henne vid strax innan 15 och nu så befinner hon sig i San Fran igen - men hon kommer igen på fredag. Härligt!

Idag så vaknade vi till strålande solsken och hoppades på lite strandhäng. Men efter någon timmes Skype:ande med mamma och pappa så ville plötsligt molnen och vinden annorlunda så det blev en kaffe istället och 5 timmar framför datorskärmen igen. Vilken slö söndag.
Nu ser vi fram emot ännu en skolvecka, med allt vad det innebär.
Och ja återigen, jag ska försöka skärpa mig med skrivandet!

"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Love



   

   

   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0