Skriva, skriva, skriva


Oj, vilken vecka.
Prov i Speech i måndags, inlämning av arbete till Communicationklassen i tisdags och så prov i Communication igår. Pust. Och nu ska det skrivas manus. Skriva, skriva, skriva... och jag har absolut noll inspiration till att göra't. I onsdagskväll, när jag egentligen borde ha suttit och pluggat till gårdagens prov, ja då kliade det i författarfingrarna. Så jag fick väl ur mig en fem sidor där på kvällskvisten.
Igår? Nada.
Idag? Nada.
Bara för att jag inte har någonting annat som hänger över mig... Man jobbar väl bäst under press, I guess. Så ovanstående rader skvallrar lite om vad jag har jag sysselsatt mig med de senaste dagarna!?
Inte mycket till socialt liv här inte...

I måndags kom jag ut lite i alla fall. När den sista touchen lagts på arbetet, kom Heddy och hämtade mig för en middag på Cheesecake Factory nere i Marinan. Lite avskedsgalej sådär eftersom hon i onsdags åkte upp till San Francisco. Okej, hon kommer tillbaks igen om typ en vecka men ändå. Fantastiskt god middag (as always) och underbart trevligt sällskap.  

Resterande dagar denna veckan har jag suttit där jag sitter nu. I soffan, framför datorn.  
Igår kväll gick vi i alla fall ner och hyrde film. The Blind Side med Sandra Bullock blev det - oerhört bra!

Idag har jag Skype:at med mamma och pappa och lilla Almabus och det blev även en timmes solande ute på balkongen. De andra är nere på stranden men jag fick för mig att det såg lite disigt ut så jag stannade hemma. Jag måste, måste, måste komma igång med skrivandet idag också så det var nog bra att det blev så. Om jag kommer någonstans med skiten idag och om solen skiner imorgon så får det nog bli stranden då. I alla fall i några timmar...
Ikväll ska Maria laga middag (mums!) och efter det ryktas det om Happy Hour.
We shall see...

Lev väl finaste!
Love

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0