Men vad fan!?


(Förbannade, jävla skitinlägg som bara försvinner)

Jag är lättretlig idag. Jag är sjuk. Igen. Tror att det kan vara fjärde, femte gången sen jag kom hit i januari.
Förra gången blev jag inte sjuk förrän jag kom hem till sommaren fast då blev jag dunder, jätte, dödssjuk. Så vad är väl ett par förkylningar på vägen?

Det värsta är att man ligger här hemma med dåligt samvete för att man missar skolan.
Igår struntade jag i min morgonlektion eftersom jag mådde pyton. Det dåliga samvetet fick mig att gå på eftermiddagslektionen vilket var ett grovt misstag och nu ligger jag här och mår ännu sämre än vad jag gjorde igår morse.
Förbannat kasst frånvarosystem de har på den här skolan också.
Three strikes and you're out.
Godkänd frånvaro?
Läkarintyg eller dödsfall.
Funderade starkt på att skriva att jag fått svininfluensan igår när jag mailade mina lärare angående dagens frånvaro... undrar om det hade gällt... Antagligen. Men nej, så roligt ska vi inte ha det. Då kanske jag inte hade fått komma tillbaks igen nästa vecka. Hemska tanke.

Nu ska jag slänga en sjal runt halsen och gå de dryga tjugo metrarna ner till Vons och hyra film. Och köpa glass. Ben & Jerry's - what else? Och tycka synd om mig själv. Kanske beställa hem lite pizza sen också.
Idag ska jag i alla fall bara vara sjuk, tillåta mig att bara vara sjuk. Imorgon får jag ta tag i nästa veckas prov och inlämningsuppgifter... Suck... Dubbelsuck... Tänk om man kunde få va sjuk utan att en massa måsten cirkulerade över en... Trippelsuck...

Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0