Men va?


Ytterligare ett blogginlägg?
Två inom loppet av 24 timmar?
Måste vara något som är fel, eller?

Jag skyller på rastlöshet och bloggångest. Fast egentligen kom jag på här innan idag att jag inte borde ha bloggångest. 1. För att jag inte har haft någonting vettigt att skriva om - jag tror inte att ni där hemma är så jätteintresserade av att läsa om mitt konstanta pluggande eller om mitt nyligen påkomna enorma tv3play begär? Och 2. För att jag inte tror att det är så många som läser egentligen.
Finns det någon som läser?
Are you out there?

Det har i alla fall varit en helg ockuperad av tankar här i Änglarnas Stad. På det som en gång varit och på det som komma skall... Som förhoppningsvis, någon gång, komma skall... I'm ready for a change!
Universum: hör mig!
Jag har stått och trampat ett tag nu, och även om marken under mina fötter kanske inte alltid varit densamma så känns det så förbannat passé ändå. Jag börjar bli trött på mig själv och på det faktum att jag inte kan skylla på någon annan längre. Det är jag själv som står i vägen. Punkt.

Jag känner att förändringens tid är kommen dock - jag tänker på hösten, på det okända, och det pirrar i magen. Det är ganska fantastiskt ändå... att inte veta vad som väntar en. Vad framtiden har i sitt sköte. Jag kan hamna vart som helst, det finns ingenting som håller mig tillbaka, som håller mig fast.
Åh rotlösa människa. Jag vet om det och jag har accepterat det, att det är den jag är. Men om bara någon kunde ta mig i handen för en liten, liten stund och liksom säga till mig att jag är påväg mot rätt håll i alla fall. Det hade varit skönt att veta ju.

Oj, så mycket ordbajs på så lite tid...
Men ibland är det skönt att få skriva av sig ändå - man har ju författarblod i ådrorna.

Ska jag återgå till verkligheten, till nuet?
Nuet är som sådant att jag denna vackra måndag suttit inne framför datorn (ja, igen) och filat på en dikt till min grupps examensarbete i Speech. Vårt arbete handlar om "Silent Treatment" och som presentation har vi tillsammans gjort en "children's book för vuxna" - och det är texterna till boken som jag nu sitter och skriver på. Ganska nöjd med resultatet, om jag får säga det själv. Undrar vad gruppmedlemmarna kommer att tycka.

Imorgon är det tisdag och förutom några timmar i skolan så ska vi även försöka hinna med ett besök på International Center. Man måste nu för tiden få sitt I-20 signerat så att man kan få komma tillbaka in i landet om man åkt hem, som över sommaren nu. Lika bra att få det gjort, ifall ifall liksom.
Jag kan ju som sagt inte bestämma mig för vad jag ska göra i höst. Jag har mina kurser klara i alla fall - och det blev ett riktigt bra schema: Storytelling, Film & Society, Production Planning for Film & Video och Writing to Sell. Plus att jag isåfall också är ledig tisdagar och fredagar - inte helt fel!
Så nu ska jag bara bestämma mig... Decisions, decisions...
Lite hjälp?

Nu ska jag finslipa lite på texterna, maila iväg dem och sedan spendera kvällen tillsammans med Simon och Tomas tror jag bestämt.
3 veckor kvar - Sanslöst!

"Ingen kan få dig att känna dig underlägsen utan att du ger dem ditt tillstånd"
Love

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0