Virusvarningar och hattmakare


I lördags morse sken solen så efter frukost och telefonsamtal från mamma och pappa bestämde sig jag och Malin oss för att ge beachen another try. På med bikinin och ut genom dörren.
Kallt. Vindigt. Dimmigt.
Jahapp.
En vända på 3rd istället kanske?

Sagt och gjort. Med siktet inställt på T-Mobile och en sprillans ny Blackberry (till Malin - jag har fortfarande inte bestämt mig än) begav vi oss bort mot 4th and Arizona. Vi gick in i butiken och möttes av, inte en utan två, inkompetenta säljare som sa helt olika saker och som sa emot sig själva mest hela tiden. Tröttsamt.
Malin bestämde sig för att suga på karamellen en stund så vi gick hem igen.
(Dock inhandlades telefonen någon timme senare... av en tredje, mer kompetent säljare)

Väl hemma upptäckte jag att min kära lilla PC börjat ana virus lite här och var. Det dök upp mer och mer varningar på skärmen och stackars otekniska jag var nära paniken. Jag installerade och uppdaterade en ny version av mitt virusprogram, kopierade alla bilder och har sedan dess hållt mig ifrån Skype (där allting började). Suck.
De där förbannade cableguy'sen har ju gjort något med min dator. Inkompetenta jävlar (ja, de också!) Och inte ringer de tillbaks heller när man ringer och söker dem.
Suck.
Planen är i alla fall att köpa en extern hårddisk nu inom det närmsta, lägga över allt jag är rädd om på den och sedan hoppas på det bästa fram tills dess att jag kommer hem och kan lämna in datorn...
Orka.

Efter x antal timmar framför skärmen i lördags då så lockade rödvinsdunken som står på köksbänken. Ett glas blev två, blev tre, blev många och vid strax innan elva var vi påväg nerför Broadway och mot Makai - en restaurang och lounge några kvarter bort. Stället var ok och kvällen likaså och jag var gaaanska tipsy när vi ramlade hemåt igen vid 02.
Hick.

Igår, söndag, blev det en liten promenad i kvarteret med Emelie och även lite bakismat på Jack n' Jill's (Cobbsallad och cola... mmm...)
Stället är för övrigt ett riktigt mysigt fikaställe - i klass med sådana man är van vid från Sverige. Finally!
Därefter blev det lite läxplugg och uppsatsskrivning och vid strax innan halv åtta på kvällen gick vi ner till 3rd igen för att gå på helgens andra bio :)
Alice in Wonderland i 3D - Mycket fint gjord, story'n håller (as always) men jag måste säga att jag är lite besviken på Tim Burton... Den var alldeles för "happy-go-lucky" och alldeles för ljus. Dåligt Tim, dåligt!
- Och vem tror ni kommer gåendes utanför bion just som jag kommer ut därifrån om inte Alanis Morissette... Ooo collt va!?

Tidig sänggång blev det i alla fall och upp vid 08 imorse för att åka iväg till skolan och min Speechklass. Inte fel att ha en lektion på måndagar och vara hemma igen till 12.
Jag fick låna Malins dator så jag kunde Skype:a lite med Poke (16 dagar kvar) och efter det har jag pluggat och druckit kaffe med Emelie.

Ikväll kanske det blir Stand-up Comedy på ett ställe nere på 3rd. Malins nyfunne vän "Sill" uppträder och det får man ju inte missa :)

"När vi är ointresserade tar våra ögon stillbilder, när vi är intresserade gör de långfilmer"
Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0