Uppdateringarnas uppdatering


En vecka har gått. Och enormt mycket har hänt.
Eller har det det egentligen?

Jag har lyckats avverka två prov och fått A på dem båda (klapp klapp på axeln).
Jag har kommit ikapp med mina läxor - alla utom dem i Speech där vi ska bygga en "låda föreställande vårt liv". Suck. Nåja, har i alla fall två veckor till på mig innan "lådan" ska vara klar.

Vi har flyttat! Från Oakwood till 7th Street - ingen pool men 3 minuter till shopping, bio och strand. Inte fel.
När jag tänker efter så är nog flytten den största händelsen den här veckan ändå.
Allt, precis ALLT, har strulat sedan vi flytta in i torsdags.
- Jag skrev väl om hur ostädad och äcklig lägenheten var när vi fick nycklarna va? Well... det var bara början. Inget internet, ingen fungerande toalett i mitt sovrum... Duscharna ska vi inte tala om - sämsta någonsin!...

Positivt var iallafall att vi hade bil över hela helgen så vi kunde åka iväg och införskaffa saker till den tomma, ödsliga lägenheten då. I torsdagskväll åkte vi till Target och köpte madrasser, kuddar och hmm handdukar tror jag bestämt att det var. Där gick typ $100.
Okej.

Fredag. IKEA! Vi styrde röda kosan söderut, körde fel ett par gånger och kom så äntligen fram till IKEA något lite senare än tänkt. Men vadå'rå? Vi sprang mot food court och fick våra efterlängtade köttbullar. Inte som i Sverige, återigen, men fullt tillräckliga för att stilla begäret så att säga.
Med mat i magen var vi redo att anta utmaningen - in och plocka åt sig prylar (och slåss med mexikanare). Sagt och gjort. Några timmar- och x antal dollarlappar senare så besöktes food courten igen, sill och lax inhandlades till påsk och så vart vi på väg tillbaka hemåt igen.
Kvällen spenderades i goda vänners lag och kartongrivning varvades med svordomar (glömde köpa skruvnyckel till möblerna) och det var tre trötta tjejer som stupade i säng vid midnatt. Har inte sovit så gott på väldigt länge.

I lördags tog vi bilen till Malibu och sedan upp till Rodeo Drive där lunchen avnjöts ute i solen och efter ännu en lugn hemmakväll kom jag och Malin på söndagen iväg till Beverly Center och hittade bästa Forever 21 hittills. På eftermiddagen hämtade vi en ofungerande router hos våra hyresvärdar och sedan åkte vi till Albertsson's för att storhandla.
Dyr helg.

I måndags, efter skolan, njöt jag av solen på balkongen och pluggade lite. När Emelie kom hem så tog vi en promenad nere vid stranden och gick sedan in om Apple Store på 3rd så jag äntligen kunde införskaffa nya hörlurar till min iPod.

Tisdagen bestod av skola, plugg och powerwalk på stranden med tjejerna.
Det har varit så underbart skönt väder här hela veckan - mellan 25 och 30 grader typ. Helt sjukt jobbigt att man inte var förberedd på att värmen skulle komma bara. Har gått omkring halvdöd liksom.

Onsdag a.k.a St Patrick's Day igår då.
Oj.
Ja, vad ska man säga?
Rött vin, gröna jelloshots, McCabes på Santa Monica Blvd, Sverigeinvasion, öl, shot, öl, smirnoff ice, öl, efterfest hemma, kaffe (!?), mer rödvin, sängen halv 7.
Hjälp!
Men kul var det! Och betala för det fick man göra idag... Hade satt klockan på 11 imorse för att gå ner till 3rd och träffa Emma från min Film 20 klass strax innan 12. Vi har sedan dess fikat och skrivit på vårt gemensamma manus (I smell an Oscar!). Nu ska jag käka och sedan ska jag rulla ihop mig i en liten boll och typ lägga mig ner och dö.
Skönt med långhelg i alla fall...

Take care Sweden
Love

   

 

   



   



   

... Nu förstår ni vad jag menade när jag skrev att jag sover i en skog va... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0