Resväskor... ja återigen...


Jaha, då vart det dags att flytta igen. Man börjar bli en hejare på att packa alltså - måste komma ihåg att tacka pappa för hans "tetris-packa-teknik" sen när jag kommer hem i sommar.

Inhandlade en ny resväska nere på Venice igår. Det var liksom ett måste, trodde bara inte jag skulle behöva göra det efter bara en och en halv månad här. Hrm...

Förutom packande så har det pluggats en hel del här hemma. Har mitt första exam i Speech imorgon. Alltid svårt att plugga inför det första provet - man vet ju inte vad som kommer att komma eller hur läraren lägger upp provet. Men jag har läst det jag ska och jag kan mina anteckningar. Vad mer kan man göra?

Annars går det bra i skolan. Det är kul, om än stundvis något okreativt (eller hur Em!?) men visst känner man att man tar med sig något hem efter varje skoldag... Något litet i alla fall :)

Helgen, efter torsdagens galej då, har varit lugn. I fredags köpte jag take-out från Island Burgers och tog med hem till Em och Malin som i sin tur hade beställt Thaimat. Vi snacka skit och kollade på film - även om jag nu inte kan minnas vad vi tittade på... Var det Australia??

Lördagen var regnig - typiskt med tanke på att det var vår sista lördag här på Oakwood och för att vi hoppats på en dag vid poolen. Men men. Pluggade en del och gick sedan bort till tjejerna på kvällen.

Söndagen betydde sista Oakwoodfrukosten och det kändes lite konstigt ändå. Vid tolv gick jag hem och Skype:ade med Magda ett tag och sedan var det bara att dra fram böckerna igen. Framåt tre blev jag rastlös och ringde Em. Vi gick in om Starbuck's och hade egentligen tänkt oss en promenad nere på stranden men på vägen mötte vi Malin som informerade oss om sandstormen som härjade där nere. Så det blev en liten runda vid kanalerna här nere istället och sedan gick vi hem igen. Det var ju dags att göra sig iordning för Oscarsgalan :)

Oakwood bjöd på buffé: pizza, sushi, sallad och lite annat smått och gott. Så det blev en kväll nere i Clubhouset tillsammans med pensionärerna haha. Trevlig kväll och kul att se en kvinna vinna Best Director - för första gången någonsin!

Igår, måndag, var jag i skolan på förmiddagen och kom hem lagom till min Skypedate med Emily a.k.a stjärnan! Mysigt! Oj, vad jag saknar min tös!
Sen... tja... plugga, plugga, plugga...

Och det är vad jag har gjort idag också... plugga, plugga, plugga...
Nu ska jag läsa lite till, göra min Communicationläxa och sedan ska jag sova. Imorgon, efter skolan, drar vi till nya lägenheten och får nycklarna och sedan blir det några vändor mellan Oakwood och vårt nya hem.
På torsdag, efter skolan, drar vi till Ross och Walmart och på fredag... IKEA!!!! Äntligen Marabou!!

På fredagkväll ska vi till Taix på Sunset Boulevard och kolla in Mikes brors band The Marietta James. Sen blir det roadtrip och sightseeing hela helgen! Wiii :)

Good night Sweden - I miss you soooo much!

Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0