Remember me


Fredagkväll och gänget orkade inte med mer än att typ gå på bio.
Det jag utelämnade i mitt inlägg igår var nämligen att mina fantastiskt fina roomies inte riktigt var i sitt esse igår efter onsdagskvällens bravader.
Enough said.

Gårdagen var alltså lugnare än lugnast - skönt på ett sätt men eftersom det mest blev soffhäng och eftersom jag somnade strax efter 20 med min Film 11 bok i princip över ansiktet så var man ganska så rastlös när man vaknade strax efter 10 imorse.
Efter lite kaffe och yoghurt och diverse andra aktiviteter (som inte behövs omnämnas här eftersom det är alldeles för privat och tja...) så kikade vi mot balkongen och konstaterade att solen sken.
Beachen!

Sagt och gjort. På med bikinin, packa väskan och så iväg. Det blåste lite oroväckande på vägen ner men vi hittade en någorlunda schysst plats i sanden med någorlunda lä och bredde ut oss.
Fem minuter senare kom molnen och tja, det var bara att packa ihop grejerna och gå hem igen.
Suck.

Väl hemma var jag bara tvungen att gå ner till Vons, matbutiken över gatan, och inhandla mozzarella och pesto. Har haft major cravings efter det och nu gick det inte längre. Mumsigt var det i alla fall och som en liten bonus hittade jag även... dam da da da... Ostbullar!!! Inte som hemma och dyra som snor ($3.75 för sex stycken) men oj så värt det! Gud så gott.

Eftermiddagen spenderades sedan framför datorskärmen och med näsan i böckerna. Em och Malin begav sig vid femtiden ut på en liten shoppingrunda och kom hem igen vid åtta. Då kliade det i hela kroppen på mig så uttråkad och rastlös jag var.
Bio?
Jupp. Vi hade alla tre siktet inställt på Remember me med Robert Pattinson (och Lena Olin med för den delen) så den fick det bli. Bion började 22 och tja, bra var den. Bra twist i den också. Man såg inte det komma alls.
Se den!

Nu har vi i princip nyss kommit hem och jag ska strax gå och lägga mig och läsa min nya skvallerblaska - ännu en dålig vana som fått följa med till staterna. Imorgon hoppas vi på sol så vi kan göra ett nytt försök nere på stranden och sedan får vi se om det finns någon ork till utgång på kvällen.

Lev väl!
Love

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0