Jag snorar för kung och fosterland

Ny vecka. Nya tag.

Vaknade när Mrs Malin smög ut ur lägenheten vid 04 i måndags morse. Hann krama om henne och önska henne lycka till. Och sedan hade hon åkt.
Och snacka om att det blev tomt här hemma. Jag gick upp, vandrade runt lite i lägenheten och försökte sedan somna om igen.
Omöjligt.
Så jag slog mamma en signal på jobbet. Vi pratade en liten stund och sedan kunde jag släcka lampan och somna om igen. Bara för att väckas av mobilen strax efter halv åtta, då det var dags att gå upp och åka till skolan. Suck.
Måndagar är rätt lugna ändå. Har en lektion och sedan kan jag åka tillbaks igen och vara hemma till 12 - Inte helt fel. Ännu bättre blir det när vi flyttar - bara en buss till skolan! Yeay!

Jag kom hem och snacka lite skit med Poke på Skype och satte sedan igång med pluggandet.
Emelie ringde när hon kommit hem och jag gick över och tog en kaffe innan dess att jag begav mig bort till gymmet. Kvällen spenderades sedan på soffan, med Communicationboken i högsta hugg.

Vaknade i tisdags morse och mådde skit. Hade ont överallt och näsan hade liksom bestämt sig för att sluta fundera. Jävla skit. Drog mig upp ur sängen och iväg till skolan.
Kommer inte håg så mycket mer från varken tisdag eller onsdag - dagarna försvann i ett töcken av... tja, självömkande såklart! När man blir sjuk blir man liten. Så är det bara.

Igår var det i alla fall lite bättre och när jag och Malin (nu skippar vi det med Miss och Mrs va) kom bort till AET Campus, för dagens sista lektion, så hade vi redan bestämt oss för att vi var sjukt sugna på att avnjuta drinkar, helgen till ära.

Slutade vid 14, tog bussen hem och mötte upp Emelie vid poolen för en kaffe. Hon frestade med att laga korv stroganoff och mina smaklökar liksom hoppade till utav glädje. Mums!
Malin kom hem och middagen avnjöts. Sen satt vi där, ganska sega hela högen.
Äsch, så kunde vi inte ha det. Ett mess till Fubbe resulterade i inhandlad Jägermeister på kylning i frysen och en snabbdusch. Grabbarna kom hit vid strax efter 21 och tja,... snacka, snacka, snacka, dricka, dricka, dricka... kände av förkylningen igen... och så sänggång vid 06. Jupp.

Vaknade alldeles för tidigt imorse och försökte få igång Skype:n i en timme. Mamma ringde vid 12 och vi möttes en halvtimme senare på Skype:n och pratade om veckans bravader och vad helgen kunde komma att erbjuda.
Jag gick sedan ner till poolen men eftersom solen bestämde sig för att gå i moln sekunden jag kom ner så blev det en kaffe, lite prat om gårdagen och sedan gick jag hem igen.

Nu ska jag fortsätta plugga. Har mitt första exam i Speech på onsdag och jag har lite kvar att läsa i boken. Ikväll ska vi ses och diskutera nästa veckas flytt - vi måste inhandla husgeråd och annat smått och gott. Tror även att det blir bakismat från Island också. Mums!

"Det största misstaget du kan göra här i livet är att ständigt frukta att göra ett"
Love

- Måste förresten bara bifoga en bild på tisdagens middag - Iiiinte helt fel va, pappa!? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0