Slutspurten


Då var man inne på sista veckan då'rå vilket är med blandade känslor.
Ju längre tiden gått desstu mer har man acklimatiserat sig ändå och det har gått upp och ner mest hela tiden.
Nu är det 8 dagar kvar tills jag landar i Köpenhamn där på morgonkvisten.
Det känns lite konstigt ändå.
Det ska bli otroligt skönt att komma hem. Jag har saknat min familj och mina vänner så otroligt mycket.
Men samtidigt känns det jobbigt eftersom jag inte vet vad jag ska hitta på i höst. Jag kan bara inte bestämma mig. Det enda jag vet är att jag ska vara ledig i sommar, första sommaren på 13 år! Jag har haft sommarjobb i halva mitt liv - konstiga tanke. Men nu ska jag alltså vara ledig och ägna tiden åt att umgås, mysa och fundera ut vad det ska bli av mig.
Det är ju faktiskt lite spännande ändå. Jag har ingenting som håller mig fast någonstans och vill jag så kan jag bo i princip var som helst. Så det ska helt enkelt bli intressant att leva - det är det enda jag vet säkert i skrivande stund.

Den senaste tiden har spenderats med näsan i böckerna. Vi är inne på sista veckan i skolan nu vilket innebär Finals, Finals och åter Finals.
Idag avklarades den första, i Scriptwriting, och även om vi inte hade prov så skulle 4 stycken arbeten lämnas in. Så check på den.
Imorgon ska mitt Final i Literature into Film lämnas in. 4 frågor med 12 sidors svar. Blev klar i söndags så det är bara att åka till skolan, skriva ut och lämna in. Skönt ändå.
På torsdag är det Communication som gäller och sista provet blir på måndag i Speech. Det är nog provet i Speech som jag är mest nervös för men äsch, det ska nog gå vägen det också.

Annars så börjades förra veckan med lite mys med Heddy. Vi shoppade i tisdags och såg svenska drömmen Alexander Skarsgård nere på 3rd. Lycka! I onsdags så packade Heddy väskorna och flög hem till Sverige och sin examen. Det blev ganska tomt i lägenheten.
I torsdags fick jag, vad vi tror var en allergisk reaktion på någonting (sjuksköterskan tippade på solutslag men jag vet inte om jag håller med) - och helgen spenderades inomhus, insmord med aloe vera. Fy i helvete vad det kliade! Framåt söndagen började det lägga sig och nu är det bra igen.
Så, det var min fantastiska helg.
Fick i alla fall Skype:at med både mamma/pappa och finaste Emily där i söndags. Så mycket kul vi ska göra i sommar, right!?

Igår gjorde jag en massa tråkiga saker som att gå till syrran i skolan, köpa Scantrons (till alla prov), fixa bankärenden och ringa Continental inför hemresan. Fick reda på att jag inte kommer att behöva checka ut och in bagaget i New York vilket var otroligt goda nyheter. Inte heller behöver jag byta terminal. Jippie!
Igårkväll hade vi sista Tacokvällen här i lägenhet 406. God mat och diskussioner kring diverse världsproblem. Mycket mysigt.

Idag blev det som sagt en vända till skolan och allra sista lektionen i Scriptwriting. 3 timmars lyssnande. Tjoho. Sen har det mest varit plugg, plugg och skitsnack. Och det är väl ungefär det som gäller nu under 5 dagar framöver också. Tjoho.

Önska mig lycka till.
"Det jag hör glömmer jag, det jag ser minns jag, det jag gör det kan jag"
Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0