Packad


Sista helgen. Fan vad märkligt ändå.
20 veckor har vi varit här. 20 veckor av glädje, tårar, hemlängtan, äventyr, framtidsångest, upplevelser, finbesök, nya bekantskaper, berusningstillstånd, pluggande... ja listan är lång.
Tiden har gått fort, nu när man tänker efter, även om den stundvis nästan sniglat sig fram. Som när jag väntade på att Emma skulle komma. Som när saknaden efter er därhemma blev alldeles för stor.
Nu är det 4 (!!!) dagar kvar och det har varit med blandade känslor som jag packat väskorna de senaste dagarna. (Hjälp, jag kommer inte att få plats med allt jag handlat på mig!!)

Det har i alla fall varit full rulle här de senaste dagarna.
I onsdags åkte jag till skolan och lämnade in mitt Final i Literature into Film. Smärtfritt och jag hoppas att det gick bra. Betygen ska vara satta den 21:e Juni. Spännande.
Efteråt åkte jag hem och inväntade tjejerna och tillsammans åkte vi framåt kvällskvisten bort till Island Burger. Sista burgaren - Bästa burgarna i världen!

Igår morse var vi alla tre uppe med tuppen och vid 9 var det dags för Final i Communication också. Det gick ganska snabbt ändå, provet tog kanske en halvtimme och sen var jag påväg hem igen. Väl hemma började jag packa och städa undan allt skit jag lyckats samla på sig under sina 5 månader här.
På eftermiddagen gick jag och Emelie på stan och shoppade presenter och lite annat smått och gott och vi avslutade turen med att gå och få manikyr och pedikyr. Älskar att det är så billigt här!
Vi var nog på salongen i nästan två timmar eftersom tanten (ja, tanten - hon var närmre 80!) som fixade Emelies naglar var nybörjare och tog god tid på sig.
När vi kom hade Malin också äntrat lägenheten och jag fixade en lätt middag till gänget - signaturrätten vitlöksfrästa curryräkor med nudlar (Monica, minns du!?) Till det dracks det bubblor (tack, Heddy!) och rödvin och vid 21.30 var i alla fall jag lite tipsy.
Tjejernas persiska kompis Porya lockade med Partybuss uppe i Hollywood och det var väl klart att vi skulle åka med!? En timme senare var vi klara för utgång och Porya kom och hämtade oss och körde till West Hollywood där bussen skulle utgå ifrån. 25 perser varav 5 killar, 3 svenska tjejer, 2 timmars åkande, sprit som flödade, rumpor som skakade och en otroligt varm, illaluktande buss senare stod vi åter i West Hollywood. Och jag hade blivit något åksjuk... Men förbannat kul hade vi och många hjärtliga skratt blev det. Porya var snäll och skjutsade hem oss så vi var hemma redan strax efter 02.

Idag har det varit superfint väder men medans tjejerna legat och stekt på stranden så har jag packat och pluggat. Åh, jag vill också vara ledig. Förbannade Final i Speech. På en måndag liksom. Sista helgen.
Äsch... Men men. Idag har jag i alla fall varit så duktig att det kan bli några timmars solande imorgon. Så nu hoppas vi på lika fint väder imorgon, ok!?

Kan vara sista inlägget innan hemresan. Vi får se.
Ta hand om er, vi ses jättesnart (aaahhhh)
"De frånvarande saknar aldrig fel, och de närvarande aldrig undanflykter"
Love


   

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0