Äntligen hemma

För cirkus en timme sedan så blev vi med hem.
Vi har betalat första månadens hyra och depositionen (auch). Vi har packat upp våra överfulla väskor och gosat ner oss i soffan. Tv:n är på och datorn likaså.
Underbart skönt att vara hemma.

Ska snart ringa bort till Emelie och Miss Malin och kolla om vi ska vandra neråt mot affären och införskaffa frukost och vin... Mmm... Och kanske lite annat smått och gott också.

Helgen håller vi öppen. Skiner solen så blir det poolhäng. Är det halvmulet blir det en promenad nere på Venice. Vi borde storhandla. Vi borde åka ut och sightsee:a. Det får bli som det blir. Det enda jag vet är att jag ska sova. Jag ska sova tills jag vaknar, ingen klocka som ringer. Sova i en skön säng och vakna riktigt utvilad.
No more bunkbeds. No more Hostel.
Jag är verkligen ingen Hostelmänniska. Den livsstilen passar inte mig. Ick.

Vad har vi annars gjort idag då? Förutom att bränna cirka 10.000 på en månads boende?
Vi vaknade ganska tidigt (jag vakna vid 05, som vanligt) och käkade "frukost" nere i matsalen. Mmm kaffe liksom...
Efter det så checkade vi ut, hyrde ett förvaringsskåp, slängde in väskorna och tog bussen till skolan igen. Dags för Counselingmöte. Vet egentligen inte vad det skulle vara bra för eftersom man inte fick reda på någonting nytt men visst... Kan bjuda på den liksom. Betalade i alla fall av lite på skolavgiften idag.

Efter skolan begav vi oss ner mot 3rd Street igen och käka en halvlätt lunch på en Sportsbar. Därefter blev det en liiiiten shoppingrunda (hitta både väska och kavaj... On sale!)

Sen var det bara att hämta väskorna på Hostelet och ta en taxi bort till Oakwood. Och här sitter vi nu.
Underbart skönt ändå.

Nu ska jag försöka få upp lite bilder.
Have fun in the snow Swedes!

Love



    

   

 


Kommentarer
Postat av: Josefine

Grattis till boendet. Låter helt fantastiskt!!! Ha en fin helg, simma lugnt ;)

2010-01-30 @ 10:02:13
URL: http://elinjosefine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0