When Joshi's a good girl...

... She gets rewarded :)

Hade satt klockan på 9 i morse men lyckades ändå försova mig en timme. Vaknade strax efter 10 av att telefonen ringde. Mrs Malin kravlade sig upp ur sängen och tog den, bara för att återigen inse att det inte fanns någon på andra sidan tråden. Det är något fel på vår hemtelefon...

Jag kikade i alla fall på mobilen strax därefter och upptäckte ett missat samtal från pappa. Efter ett snabbt samtal till Sverige så sattes istället datorn på och därmed också Skype:n. Lite billigare så...
Fick pratat lite snabbt med både mamma och pappa... Vi behövde reda ut lite detaljer kring en förhoppning om leverans av täckstift som jag mailat önskemål om. Av någon anledning säljs inte mitt täckstift i den här staden - och ni som känner mig vet att jag inte kan leva utan mitt täckstift. Illa. Men sant.

Jag kom i alla fall iväg till gymmet vid strax innan elva och det blev väl en timme där uppe. Mycket skönt. Efter dusch och kaffe blev det poolhäng. Solens strålar värmde mer idag än vad de gjort tidigare. Mycket välkommet!

Strax efter 15 gick vi hem till lägenheten igen. Jag hade lyckats bränna nosen...
Det blev några timmar framför datorn och tv:n (E!) innan vi bestämde oss för att gå ner till havet och käka middag. Vi kikade runt på lite olika ställen innan vi till slut bestämde oss för The Terrace. Mrs Malin beställde pizza och jag själv Chicken Quesadillas... Mmm... Emelie och Miss Malin anlände just när vi fick in maten och de beställde samma som vi. Good choice! Mumsigt var det.

Mätta (?) och belåtna korsade vi gatan och hamnade såklart på Coldstone. Efterrätt!
Känner att all denna glass vi sätter i oss verkligen gynnar min laktosintolerans. Tur att jag köpte med mig ett storpack Lactas från Apoteket liksom :)

Nu är det snart dags för bingen. Imorgon har vi inte mindre än fyra lägenheter/komplex som skall besökas.
Återigen: håll tummarna för att vi hittar någonting som är både billigare (än det här) men samtidigt bra!

Suss gott!
Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0