Tjockmobbing och byxpåsar...

... är bara några av de ämnen som diskuterades vid poolen idag...
För visst sken solen idag och visst blev det poolhäng för hela slanten.

Hade satt klockan på halv nio och med lite hjälp från både Mrs Malin och Emelie (som ringde för att försäkra sig om att jag kommit upp) så kom jag faktiskt iväg till gymmet i morse. Det blev en timme där uppe innan jag sprang hem igen för att slå mamma en signal. Egentligen skulle vi träffas på Skype men det bara hackar hela tiden nu när Österlen är inne på sin fyrahundrade snöstorm... Lider med er...
Det blev en kort träff med Poke på Skype i alla fall. Äh vad jag ser fram emot att hon kommer hit. Längtar!

Vid elva var jag i bikinin och nere vid poolen igen. Skön dag!
Strax innan tre kände vi oss färdigstekta och aj, ja... I got burned... Jag är röd all over... Så nu får vi ta det liiiite lugnt med solandet i några dagar... Eller använda solskyddsfaktor 500 typ...

När jag och Mrs Malin kom tillbaks till lägenheten luktade den värre än värst. Vi har haft problem med köksvasken - det har varit stopp och det har runnit ut vatten på köksgolvet. Mmm... Vi kontaktade receptionen på morgonen och vid 17 så knackade det på dörren och Jaime (?) kom med verktyg och en ny fooddispenser till oss. Yeay!

Men problemet med odören kvarstod så vi flydde lägenheten och gick och unnade oss en välbehövd pedikyr nere på Magic Nails & SPA och efter det blev det ett besök på Trattoria (och Coldstone... såklart)... Bara tanken på att laga mat i köket var liksom motbjudande. Så japp, det blev mat ute idag också... Men förhoppningsvis så sparar vi ju in lite pengar på hyran från och med nu eftersom vi idag fick veta att VI FICK LÄGENHETEN!!!! Yeay!
Den 11:e mars flyttar vi ut från Oakwood och in på 7th Street i Santa Monica.
Fantastiskt skönt att dra ner på hyran med $1100 i månaden och fantastiskt snällt är det att de lämnar lite möbler i lägenheten. Bara att införskaffa madrasser and we're good to go!

Nu blir det sängen och imorgon blir det gymmet och förhoppningsvis en dag vid poolen (i skuggan)...
Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0