First week of school - Check!

Nyss hemkommen från skolan.
Lägenheten är tyst och tom eftersom Mrs Malin fortfarande är kvar i skolan och jag måste erkänna att det är liiite skönt ändå att få vara ensam en stund.
Är man van att leva ensam så är man... Så är det bara.

Idag är det i alla fall alltså torsdag och nu vankas det långhelg.
I och med mitt (finally) färdiga schema är jag ledig alla fredagar - hela våren. Inte helt fel!
Dock så väger de andra dagarnas hemuppgifter upp det hela och jag antar att min extra lediga helgdag kommer att spenderas i böckernas och datorns sällskap.
Crap.

Men kurserna jag valt tilltalar mig verkligen och det känns så otroligt motiverande att sitta i klassrummet och diskutera film och manus och kommunikation igen. Riktigt motiverande - och förbannat kul dessutom!

Igår hade jag alltså Speech och Literature into Film.
Speech kan nog komma att bli very useful i framtiden - Jag har ju inte direkt en förkärlek till att prata inför grupp så mitt mål med den kursen är att överkomma det.
Literature into Film inleddes i alla fall igår med... (trumvirvel)... Hitchcock. Surprise, surprise!
När läraren vänder sig mot klassen, strax innan filmen - Rear Window - ska köras igång, och frågar alla (kanske 60 pers) om någon hört talas om Hitchcock eller sett den här filmen förut är vi tre (TRE) stycken som räcker upp handen. Herregud! Och jag befinner mig alltså då i ett klassrum för Film Majors. Obehagligt!

Nåja, filmen var bra - as always - och till nästa onsdag ska vi ha läst boken som filmen baserats på och så blir det diskussion såklart. Åh, vilken rolig kurs!!! Och idag har jag och Mrs Malin haft vår andra Communicationlektion och därmed har vi också haft vårt andra News Quiz - ett återkommande fenomen... Suck... Jag hade i alla fall "läst på" rätt nyheter så det var lugnt. Läxa fick vi också - kika på två trender inom Mass Communication och skriv en mindre essay om de två. Tråkigt!

Desstu roligare är läxan tills på tisdag och Beginning Scriptwriting. Första manuset skall lämnas in och därmed också läsas upp för klassen samt kritiseras. Action är temat - inte riktigt min genre men fan vad kul det ska bli att komma igång med skrivandet igen!

Nu. Äta. Ska vitlöksfräsa lite räkor och till det blir det nudlar. Mums! Efter det ska gymmet uppsökas och sen blir det nog en lugn kväll med näsan i böckerna. Imorgon hoppas vi på fint väder - Grillning och poolhäng står på schemat! Hoppas, hoppas...

All is well that ends well...
Love


Vårens schema:

 Course Meeting   Days     
COMM 1        09:30AM-10:50AM          ..T.Th..  
FILM 11 01:00PM-05:05PM ...W...  
FILM 20 12:45PM-02:05PM  T.Th..
SPEECH 5 09:30AM-10:50AM  .M.W...  
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej du! Hittade din blogg och det förgyller mina resor på bussen mellan Lund och Ystad... :) hoppas du njuter av din vistelse i L.A riktigt riktigt mycket. Hälsa Brody från mig mkay? ;) kram Maya

2010-02-19 @ 17:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0