En tanke... Bland många...


Klockan är strax efter 13 och jag har redan hunnit med en vända till skolan.
Jag har parkerat min bakdel i sängen och där får den stanna tills dess att jag är klar med mitt manus. Mailade en fråga angående manuset till läraren igår och fick ett väldigt tydligt svar i morse (inte) så det är väl bara att gissa sig vidare... Imorgon ska det vara utskrivet och klart och som det ser ut nu bör det inte vara något problem. Sen om det jag skrivit är vad han vill ha... Ja, det är en annan fråga det...

Helgen då?
Inte den bästa... men det beror mycket på tråkiga saker som hänt där hemma... Och så har Mrs Malin bestämt sig för att åka hem igen... Det lär bli tomt i studion fram tills dess att vi flyttar ihop sen den 11:e.
Deppig helg...

Rent konkret så regnade det i fredags - Vi hade bestämt oss för att grilla här på Oakwood och just som grillen tändes på föll den första regndroppen. Vi hann få i oss varsin majskolv innan dess att vi bestämde oss för att ge upp och istället fortsätta dricka öl inomhus i värmen.
Alex, en kille jag lärde känna på Hostelet, samt Ysta'grabbarna m.fl kom hit och medans Emelie och Miss Malin stack på födelsedags(?)fest i Hollywood fortsatte vi andra festen i vår lilla studio.



I lördags sken solen och det blev några timmar vid poolen, självklart med böckerna i knät. Skönt när man kan slå två flugor i en smäll sådär. Gänget gick ner till Island Burger vid strax efter 16 och käkade en sen lunch. Mums! Efter det blev det några timmars pluggande i soffan - hade äntligen fått lite inspiration till manuset då. Senare framåt kvällen hade vi hoppats på lite skönt jacuzzihäng men när Mrs Malin och jag kom ner dit så upptäckte vi att skiten var snorkall så det blidde inget badande tyvärr. Istället gick vi hem till tjejerna och kollade på skräckfilm(?)

Igår, söndag, var det obligatorisk Oakwoodfrukost och därefter gick jag hem och skype:ade med Poke i två och en halv timme. Veckans höjdpunkt helt klart!
Det blev en dag i sängen igår, med böcker och dator i högsta hugg. Vid 19 klarade jag inte mer utan lade ifrån mig jobbet och gick till gymmet istället. Sen klockan 21 var det ju dags för hockey igen. Sverige - Finland och Sverige vann!! Härligt!

Nu ska jag fortsätta skriva och försöka peppa upp humöret igen med hjälp av Coldstone och Death Cab for Cutie.
Love


Kommentarer
Postat av: Josse

Hello bruden! Trist att det regnar och att Malin ska åka hem. Men efter regn kommer.... :)

Skulle gøra vad som helst før + 10 grader just nu. Børjar misstänka att Norges egentliga namn är NORDPOLEN.

Issssskalla kramar

2010-02-25 @ 09:31:28
URL: http://elinjosefine.blogspot.com
Postat av: magda

Babe ! Pröva skypa denna helgen istället ?

Saknar dig. Ta hand om dig. Puss

2010-02-26 @ 14:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0