Märklig dag


Var uppe och ute i god tid imorse. Kom till busshållplatsen vid kvart i nio och just som jag rundade hörnan svängde två bussar förbi och körde vidare. Som tur var stod det två bussar vid hållplatsen och väntade så jag tänkte inte så mycket mer på det. Fick tecken från chauffören i den första bussen att det var buss nummer två jag skulle gå på. Okej, sagt och gjort. Kvinnan i den första bussen hade tydligen rast så jag fick vänta i tio minuter innan jag fick kliva på. Men jag hade ju gott om tid så vad gjorde det...

Väl på bussen gick jag och satte mig längst bak som jag brukar. Vi ska precis svänga ut på vägen när det plötsligt kommer en bil från ingenstans och kör på bussen framme på vänster sida. Busschauffören tvärstannar och börjar gallskrika. Efter någon minut vänder hon sig om och skriker undrande mot mig om jag sett något.
Jo, det hade jag ju. Det var inte hennes fel försäkrade jag henne om.
Chauffören ifrån bussen bakom kom springandes och hoppade på bussen.
"Jag såg vad som hände! Du måste fylla i papper, du är vittne!"
Jaha... Ja, det var väl bara att göra't liksom.

Klockan tickade och när jag var klar kikade jag upp på kvinnan och undrade om vi skulle komma iväg snart för jag måste till skolan ju. Hon förklarade då att hon var tvungen att invänta sin supervisor men hon erbjöd sig att följa med bort till den andra bussen och kolla om inte han kunde köra iväg lite tidigare, fastän det nu var dags för honom att ha rast. Och det gick han med på.
Så jag kom så äntligen iväg till skolan och lyckades precis komma innanför dörren till klassrummet när det var dags att börja lektionen...

En och en halvtimme senare var jag ute igen och mötte upp Emelie vid Starbuck's för en sojalatte. Vi snackade skit och sedan var det dags för henne att gå in till sin lektion. Jag drack upp kaffet och begav mig bort mot busshållplatsen för att åka vidare till AET där jag har min eftermiddagsklass. Bussen går väldigt sällan så det var bara till att höja volymen i lurarna och vänta.

När jag stått där i kanske fem minuter märkte jag plötsligt hur människorna runt omkring mig började springa. Pekandes och skrikandes. Jag vände mig sakta om och insåg att fyra, fem killar låg på marken precis bakom mig och slogs. Allmänt kaos utbröt och polisen tillkallades. Och just som jag hoppade på bussen, som lägligt nog körde upp precis då, så såg jag att hälften av killarna sprungit ifrån polisen och fortsatt slagsmålet några meter därifrån. Suck.

Märklig dag.
Men förutom det så har den varit som alla andra onsdagar ändå med Speech och Literature into Film: idag diskuterade vi filmen "Smooth Talk" som vi såg förra veckan och tittade även på "Quiz Show" som var skitbra! Imorgon är det torsdag och sen är det helg igen. Påskhelg. Med påskmiddag.
Och på onsdag, ja då kommer Pokey hit!
6 dagar kvar. Helt sanslöst vad jag längtar!

"Life is too important to be taken seriously"
Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0