En vecka av Midterms


Igår, måndag, hällregnade det när jag skulle till skolan. Typiskt med tanke på att det var dags för presentationen av min Johari Window Box - gjord helt i papper! Det lustiga var att det sista jag sa innan jag gick och lade mig i söndags var typ "jag slår vad om att det kommer att regna imorgon".
Nåja, det var bara att packa in "lådan" i plastpåsar, greppa paraplyet och bege sig ut. Presentationen gick bra (skönt att ha det överstökat) och jag fick beröm för min engelska av både läraren och klasskamraterna (klapp klapp på axeln)

När det regnar i den här staden är det precis som om hela stället liksom stannar av. Folk struntar i att åka till skolan och dom som kommer dit får extra poäng för att de varit "duktiga" och faktiskt dykt upp. Sanslöst. En annan sak som skvallra om att staden inte är "regnvänlig" är att det blir översvämningar precis överallt. Två steg utanför dörren och man är dyngsur om fötterna.

När det var dags att åka hem igen efter lektionen igår så hade det slutat regna i alla fall. Jag kom hem strax innan tolv och frös så att jag kunde dö. Så det var bara att byta om till myskläder och sätta igång med pluggandet igen. Känns inte som man gör någonting annat just nu - men så är det också det sista rycket innan lovet nu.
Thank God.

Fick pratat lite snabbt med Pokey och Bobby (yeay!) igår också innan böckerna kallade igen. Förutom att 65 frågor skulle in så var jag även tvungen att lära mig the First Amendment till mitt Communicationsprov idag - Men det fastnade visst för när det var dags att köra igång provet imorse så satt det. Riktigt skönt.

Nu är det bara ett Midterm kvar. Imorgon är det Literature into Film som står på schemat och några timmar därefter så ska jag hämta Pokey på LAX. Längtar något så otroligt nu. Vi har haft kontakt hela dagen och det var inte förrän för någon timme sen (03: svensk tid) som hon uppnådde tillräckligt lugn för att kunna gå och lägga sig. Resfeber. Jag ska inte säga något - jag är precis likadan :)

Ska bli så skönt att ha lov. Hitta på en massa kul utan att ha en massa skolarbete som hänger över en.
Bil är bokad - vi kommer att ha den över hela lovet, hela 10 dagar. Fantastiskt kul ska det bli! Visa Emma "hoodet", åka till Universal Studios, till The Grove och tja, leka turister i en vecka helt enkelt.
Så förbannat kul!

Ikväll ska tjejerna till Guys & Dolls men jag har nog bestämt mig för att stanna hemma ändå. Dels för att jag har prov imorgon men kanske mest för att spara in på utgifterna - det kommer ju att bli en del sådana den närmsta veckan nu :) Mysa ner mig i soffan och kolla på The City kanske!? I brist på TV liksom...

Kanske blir lite sisådär med uppdateringarna nu de närmsta dagarna men jag ska försöka - får väl passa på när Pokey sover eller nåt!? Nåja, det löser sig.

Ha en fortsatt fin vecka Sverige!
Nu ska jag gå ner och handla godis!
Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0