Easter and Earthquake


Oj, vilken härlig helg!
I fredag njöt jag av diverse dejter på Skype innan jag satte med mig pluggandet i några timmar. Nästa vecka har jag två Midterms och en redovisning så det är mycket som ska studeras och skrivas.
Men i alla fall. Malin och Emelie kom hem efter sin första surfkurs just som jag satte igång med currysillen - Japp, hemmgjord currysill är ett måste på påskbordet!

Vi pluggade och snackade skit resten utav eftermiddagen och när det närmade sig kväll begav sig Emelie bort mot Pico för att plugga. Jag och Malin tog istället tag i köttbullsrullande, Jansson-fixande och äggmålande. Efter några glas rödvin bestämde vi oss för att möta upp killarna på Zanzibar - lite spontan utgång sådär. 
Vi hade roligt, även om vi kom fram till att stället nog inte riktigt passade herrarna - snacka ljushuvuden liksom - men vi fick ändå dansat i några timmar. 

I lördagsmorse vaknade jag av att det luktade köttbullar i hela lägenheten. Emelie hade gått upp tidigt och satt igång med den andra omgången köttbullar. Vi pluggade ytterligare lite till och fixade lite med det sista innan det var dags för Fubbe att komma hit så vi gemensamt kunde ta en taxi bort till Oakwood.
Det blev en härlig påsklunch (middag!?) i solen hos Micke och Sigge. Sill, nubbe, köttbullar, Janssons, prinskorvar, lax och ägg såklart. Underbart härlig eftermiddag.

Framåt sextiden bestämde vi oss för att ta ett dopp - och en öl - i jacuzzin innan det var dags att åka hem för att duscha och byta om. Egentligen hade vi inte tänkt att gå ut igår men eftersom det var Sigges födelsedag kunde vi ju bara inte säga nej. Gänget kom hem till oss vid halv tio och taxin åkte upp mot Hollywood vid strax efter elva. Emelie hade fixat in sällskapet på Jane's House - ett fräckt ställe på Sunset Strip. Då stället är inhyst i ett gammalt Viktorianskt hus kändes det som att man var på en stor hemmafest.
Mycket trevlig kväll med mycket rumpskakande på dansgolvet.

Idag vaknade jag pigg och glad, dock något tung i magen efter gårdagens middag, och mamma och pappa överraskade med ett samtal strax efter det att jag tagit mig upp ur sängen. Jag och Emelie bestämde oss för att bege oss ut i det fina vädret och käka lunch på Panera Breads uteservering på 5th Street. Vi tog därefter en trip in om matbutiken över gatan och vi hann inte mer än hem sen innan hela golvet började skaka.
JORDBÄVNING!
Det var inte så farligt men det kändes ändå sjukt obehagligt. Emelie satte sig och började googla och det visade sig att det visst varit en stor jordbävning i Mexico bara någon timme innan och det vi kände var "efterskalven" som nådde upp hit. Mycket obehagligt - speciellt när Emelie började prata om att det "stora skalvet" oftast kommer inom 24 timmar efter det första gunget. Gott man kommer sova i natt liksom.

Nu ska det i alla fall pluggas - Imorgon ska jag presentera min "Johari Window Box" i Speech och därefter ska det pluggas Communication och Literature into Film. Sen, på onsdag, då kommer Emma! 2 dagar kvar!

Glad Påsk Sverige!
"Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende, och framgången är given"
Love

     

     

     





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0